Patiënteninformatie

 
Wanneer u zich meldt via 010-4320606 of wordt er zo snel mogelijk een afspraak met u gepland. U kunt u voorkeur voor een dag en tijdstip aan ons doorgeven. Fysiotherapie Dreef hanteert de volgende openingstijden. Wij behandelen op hele en halve uren. Bijvoorbeeld om 11:00 uur of 11:30 uur.
 
Voor uw eerste behandeling

Tijdens uw eerste afspraak willen wij u vragen om een geldig legitimatiebewijs mee te brengen (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart) en uw verzekeringsgegevens. Wilt u de verwijspapieren meebrengen als een arts of specialist u heeft verwezen.
Bij aankomst hoeft u zich niet te melden. Onze afspraken lopen zelden uit, waardoor u op het afgesproken tijdstip zal worden opgehaald in de wachtkamer (gelijk links na de ingang van het gebouw).

Wanneer u een afspraak heeft gemaakt en onverhoopt niet aanwezig kunt zijn op het afgesproken tijdstip, dan vragen wij u minimaal 24 uur van te voren de afspraak te annuleren. Bel 010-4320606 of spreek een bericht in op onze voicemail. Een niet tijdig geannuleerde afspraak kunnen wij niet declareren bij uw verzekering, waardoor we genoodzaakt zijn de gereserveerde tijd bij uzelf in rekening te breng
 
Tijdens uw behandeling

De fysiotherapeut zal u, afhankelijk of u wel of geen verwijzing heeft, een aantal vragen stellen om uw klachten in beeld te brengen. Na deze uitgebreide intake wordt er (eventueel) een aanvullend lichamelijk onderzoek gedaan. Dit kan eventueel plaatsvinden met behulp van speciale apparatuur. Daarna stelt de fysiotherapeut in overleg met u een behandelplan met doelstellingen op en wordt er een nieuwe afspraak ingepland. Tijdens het behandelproces wordt nauwkeurig uw voortgang bepaald, aan de hand van een aantal indicatoren.
 
U krijgt van ons een afsprakenkaartje mee, die u bij elk volgend bezoek mee dient te nemen. Dit om misverstanden te voorkomen.
 
Einde van uw behandeling

Wanneer uw behandeling ten einde is, willen wij samen met u het behandelproces evalueren. Zijn uw klachten weg? Wat vond u van de behandeling? Zijn de doelstellingen behaald? Wij zullen na de behandeling een eindverslag sturen naar uw behandeld arts of specialist.
 
Hygiëne

Wij behandelen u graag in een hygiënische omgeving. Wij vragen u om bij elke behandeling een grote handdoek of badlaken mee te brengen. Wij zorgen voor schone lakens op de behandelbank. Wij verwachten daarnaast dat u de persoonlijke hygiëne in acht neemt en zorgt voor een frisse lichaamsverzorging.