Huishoudelijk Reglement

 

Als Fysiotherapie Dreef hebben wij enkele huisregels opgesteld.

 
Als u telefonisch contact opneemt met de praktijk, gelieve op het hele of halve uur bellen, tijdens de patiëntenwissel. Indien wij niet in staat zijn op te nemen, spreek dan duidelijk uw naam, telefoonnummer en bericht in. We bellen u dan zo spoedig mogelijk terug.
 
Wanneer u onverwachts niet op de geplande afspraak kunt komen, dient u de afspraak ten minste 24 uur van te voren te annuleren. Indien dit niet gebeurt, zal de gereserveerde tijd volledig in rekening worden gebracht.
 
Bij de eerste afspraak dient u een geldig legitimatiebewijs mee te brengen (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart) én uw verzekeringsgegevens.
Wilt u de verwijspapieren meebrengen als een arts of specialist u heeft verwezen.
 
Bij binnenkomst dient u plaats te nemen in de wachtkamer, uw fysiotherapeut haalt u op de afgesproken tijd op. Loop niet zomaar de behandelkamer binnen, hiermee stoort u de behandeling van een andere patiënt.
 
Neem bij elke afspraak uw afsprakenkaartje mee. Hiermee worden misverstanden over de afgesproken behandeltijd voorkomen.
 
Schakel uw telefoon uit of zet deze tijdens de behandeling op ‘stil’, zodat de behandeling niet onnodig verstoord hoeft te worden.
 
In verband met uw en onze hygiëne, vragen we u bij elke behandeling een handdoek mee te brengen en te letten op uw persoonlijke verzorging.
 
Indien u als onderdeel van uw behandeling ook gebruik maakt van de oefenzaal, zorg dan dat u makkelijk zittende kleding en schone schoenen draagt.
 
Het kan voorkomen dat uw fysiotherapeut het nodig acht om te overleggen met uw huisarts, specialist of bedrijfsarts. Indien u hier bezwaar tegen heeft, meldt dit dan schriftelijk bij uw fysiotherapeut.
 
Door de grote verscheidenheid aan zorgverzekeraars is het voor ons niet altijd mogelijk om te bepalen hoe u voor fysiotherapie bent verzekerd. Raadpleeg indien nodig uw zorgverzekeraar en vraag naar uw polisvoorwaarden
 
Indien u een klacht heeft over uw behandeling of fysiotherapeut, bespreek dit dan eerst met de desbetreffende fysiotherapeut. Als dit niet tot een goede oplossing leidt, kunt u terecht bij de daarvoor bestemde klachtencommissie. In de wachtkamer vindt u hierover een folder.
 
Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventueel zoekgeraakte eigendommen.