Veel gestelde Vragen

 
Hieronder vind u een overzicht van veelgestelde vragen van patiënten:
 
Hoe ziet de eerste afspraak bij de fysiotherapeut eruit?
De fysiotherapeut zal u, afhankelijk of u wel of geen verwijzing heeft, een aantal vragen stellen om uw klachten in beeld te brengen. Aan de hand daarvan wordt eventueel een lichamelijk onderzoek gedaan. Daarna stelt de fysiotherapeut in overleg met u een behandelplan op en wordt er een nieuwe afspraak ingepland.

Worden mijn behandelingen vergoed?
Dit is afhankelijk van de manier waarop u verzekerd bent. Fysiotherapie wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Lees uw polisvoorwaarden of neem contact op met uw zorgverzekeraar om te controleren hoe en voor hoeveel behandelingen u bent verzekerd.

Wat gebeurt er als mijn verzekering voor fysiotherapie ontoereikend is?
Dan ontvangt u van ons bij elke behandeling een factuur. Wij hanteren de volgende tarieven.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig?
Het aantal benodigde behandelingen hangt van uw klachten af en is vooraf soms moeilijk in te schatten. Bespreek met uw fysiotherapeut hoeveel behandelingen hij/zij denkt dat u nodig zult hebben.

Kan ik zelf mijn behandelend fysiotherapeut kiezen?
In principe plannen wij u zo snel mogelijk in, wanneer de agenda het toelaat. Heeft u echter een voorkeur voor een therapeut, geef dit dan tijdens het telefoongesprek aan. Dan plannen wij u bij hem of haar in.

Heeft mijn fysiotherapeut contact met mijn huisarts en/of specialist?
Normaal gesproken heeft uw fysiotherapeut, indien nodig, overleg met uw behandelend huisarts of specialist.
Ook na het afsluiten van de behandeling stuurt de fysiotherapeut een eindverslag naar uw huisarts of specialist. Heeft u hier bezwaar tegen, meldt dit dan bij uw therapeut.

Hoelang van te voren dien ik een afspraak te annuleren?
Wanneer u een afspraak heeft gemaakt en onverhoopt niet aanwezig kunt zijn op het afgesproken tijdstip, dan vragen wij u minimaal 24 uur van te voren de afspraak te annuleren. Bel 010-4320606 of spreek een bericht in op onze voicemail. Een niet tijdig geannuleerde afspraak kunnen wij niet declareren bij uw verzekering, waardoor we genoodzaakt zijn de kosten bij uzelf in rekening te brengen.